Dersin Adı | Üretim Planlaması ve Stok Kontrolu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 411 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, işletmelerin temel fonksiyonlarından biri olan üretim yönetimi hakkında öğrencilerin bilgisini arttırmayı ve üretimin planlanması konusunda analiz yapma becerilerini güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Popülerleşen üretim kavramlarının da ele alındığı bu derste öğrencilere üretim sistemine bütüncül bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste üretim planlama, stok yönetimi ve tedarik zinciri konuları üzerinde durulacaktır. Üretimin verimli ve etkin yapılabilmesi için gerekli olan konular ele alınacak ve bu doğrultuda analizlerin nasıl yapılması gerektiği öğrencilere öğretilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tahminleme | Nahmias CH 2 |
2 | Tahminleme | Nahmias CH 2 |
3 | Kapasite Planlama | Nahmias CH 3 |
4 | Bütünleşik Planlama | Nahmias CH 3 |
5 | Bütünleşik Planlama | Nahmias CH 3 |
6 | Envanter Yönetimi-Belirli Talep | Nahmias CH 4 |
7 | Envanter Yönetimi-Belirsiz Talep | Nahmias CH 5 |
8 | Parti Büyüklüğü Teknikleri | Nahmias CH 7 |
9 | MRP | Nahmias CH 7 |
10 | Envanter Optimizasyon Teknikleri | Nahmias CH 7 |
11 | Kısa Dönemli Planlama - Hat Dengeleme | Nahmias CH 8 |
12 | Kısa Dönemli Planlama - Sıralama | Nahmias CH 8 |
13 | Yalın Operasyonlar | Nahmias CH 1&7 |
14 | DRP | Heizer, Render, Munson, Operations Management, CH14 |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Production and Operations Analysis, 6th ed., Steven Nahmias, McGrawHill / Irwin. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, Global Edition, 12/E, Jay Heizer, Barry Render, Chuck Munson ISBN-13: 9781292148632 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 31 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 171 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | X | ||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | |||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | |||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | X | ||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest